Proces

 Uczniowie będą pracować indywidualnie. Wynik swojej pracy uczeń przedstawia na forum klasy w formie prezentacji multimedialnej. Każdy uczeń otrzymuje do opracowania jedno zagadnienie. Na przygotowanie prezentacji uczeń ma trzy tygodnie.

Uczeń 1 - Środowisko życia i budowa parzydełkowców.

Zadaniem ucznia jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

 

1. Co to są parzydełkowce?

2. Co zawiera komórka parzydełkowa?

3. Gdzie żyją parzydełkowce?

4. Jak są zbudowane parzydełkowce?

5. Jakie są dwie postacie parzydełkowców?

 

 

Uczeń 2 - Przedstawiciele parzydełkowców

Zadaniem ucznia jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

1.    Jak zbudowana jest chełbia modra i gdzie występuję?

2.    Co to są kolonie?

3.    Jak odżywiają się parzydełkowce?

4.    Gdzie występuje stułbia płowa i jak jest zbudowana?

5.    Jak wygląda koral szlachetny?

6.    Jak wygląda ukwiał?

7.    Co to są rafy koralowe?

 

 

Uczeń 3 - Znaczenie parzydełkowców w przyrodzie i dla człowieka oraz ciekawostki o parzydełkowcach.

Zadaniem ucznia jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

1.    Jakie jest znaczenie parzydełkowców w przyrodzie?

2.    Jakie jest znaczenie parzydełkowców dla człowieka?

3.    Jaka jest największa meduza na świecie, jak wygląda i gdzie występuje?

4.    Jaka jest najmniejsza meduza na świecie, jak wygląda i gdzie występuje?

5.    Jaka meduza jest najbardziej jadowita na świecie?

Jakie ciekawostki odnalazłeś o meduzach?